Loopgroep 3 & 4

Trainer Groep 3: Ton Beekman

Trainer Groep 4: Jaap Kuipers

 

Trainingsschema Loopgroep 3 & 4

Datum Training Dominante zone
woensdag 4 apr Baantraining: 4-6 x 800m-200m dribbel-300 m (800 op10 km tempo/300 m op 5 km tempo) P 300 meter dribbel zone 3-4
vrijdag 6 apr cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km zone 2-3
zondag 8 apr langzame duurloop 13-17 km (iedere 12 min 2 minuut iets  harder) zone 1
week 15
woensdag 11 apr Twiske training 6-8  x 3 minuten elke minuut hoger tempo/ pauze 3 minuten/ zone 3-4
vrijdag 13 apr cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km zone 2-3
zondag 15 apr Tempoduurloop: 3 x 3 kilometer (5 km tempo/zone 3-4) pauze 5 minuten/ zone 3-4
week 16
woensdag 18 apr baantraining 3-5 x 1000 P 500 meter  + 1 x 2000 (5-10 km tempo), bij iedere afstand laatste 300 meter versnellen zone 3-4
vrijdag 20 apr cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km zone 2-3
zondag 22 apr duurloop 11-13 Km met vaartspel zone 2-3
alternatief–> Wedstrijd:  5-10-16 km in Haarlem–> www.pimmulierloop.nl/
week 17
woensdag 25 apr Twiske training 2x 4 x 5 min ins -outs= iedere 30 sec versnellen/vertragen/ Pauze 2 min /Seriepauze 5 min zone 3-4
vrijdag 27 apr cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km zone 2-3
zondag 29 apr climaxloop 9-12 km( progressief start zone 1 iedere 15-20 minuten zone hoger= 0,5 km/u sneller, laatste kilometer zone 4) zone 1,2,3,4
week 18
woensdag 2 mei Baantraining 7-9 x 600 meter P 200 meter (5 km tempo) zone 4
vrijdag 4  mei cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km zone 2-3
zondag 6 mei 2 km inlopen/Home sweet home loop: 9 min zone 1/draaien 8 min terug naar start/ daarna met 7′<–6’/5′<–4′ /5′<–4’/3′<–2′ zone 1,3
week 19
woensdag  9 mei Twisketraining: pyramideloop 1-3-5-3-1-1-3-5-3-1 min    P 2 minuten (5 km tempo) zone 3-4
vrijdag 11 mei cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km zone 1,2,3
zondag 13 mei langzame duurloop 13-18 km (iedere 12 min 2 minuut iets  harder) zone 1
week 20
woensdag 16 mei coopertest p5 minuten vervolgens  5 km progressief zone 3-4
vrijdag 17 mei cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km zone 2-3
zondag 19 mei 1e Pinksterdag / 11-13 Km vaartspel zone 2-3
week 21
woensdag 23 mei Twisketraining: viaduct korte kant omhoog 2 x 5-6 200 meter P terug dribbelen SP 5 min zone 3
vrijdag 25 mei cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km zone 2-3
zondag 27 mei 4 x 2 km tempoduurloop P 4 min zone 3-4
week 22
woensdag 30 mei baantraining 3-4 x (150-300-150-300m) pauze 150 m , seriepauze 450 meter zone 4
vrijdag 3 juni cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km zone 2-3
zondag 4 juni langzame duurloop 12 -15 km (iedere 12 min 1 minuut iets  harder) zone 1
Alternatief: 5 en 10 km wedstrijdloop HUGO BOSSLetterenloop Bloemendaal