Loopgroep 3 & 4

 

Trainer Groep 3: Ton Beekman

Trainer Groep 4: Jaap Kuipers

Speciale trainingen voor alle loopgroepen, voor in de agenda

Zondag 19 mei 2019 – Loopje bij het Naardermeer
Woensdag 22 mei 2019 – 5/10 km testloop
Woensdag 19 juni 2019 – Bakkumtraining
Datum Training GROEP 4
vrijdag 21 maart cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km
zondag 24 maart rustige duurloop 13-18 km richting IJ-plas (met af en toe stuk uit het tempo)
week 13
woensdag 27 maart I.v.m. ACW Jaarvergadering start training om 19:00 uur /Twiske training: Vaartspel
vrijdag 29 maart cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6-9 km
zondag 31 maart duurloop 10-12 km (waarvan 2 x 15 minuten in zone 3 en 1x 5 minuten zone 4)
week 14
woensdag 3 april Baantraining: 4-6 x 700m-200m dribbel-300 m (700 op 10 km tempo/300 m op 5 km tempo) P 300 meter dribbel
vrijdag 5 april cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6-9 km
zondag 7 april Rotterdam marathon / alternatief: langzame duurloop 13-17 km (iedere 12 min 2 minuut iets harder)
week 15
woensdag 10 april Twisketraining: viaduct korte kant omhoog 2 x 5-6 200 meter P terug dribbelen SP 5 min
vrijdag 12 april cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6-9 km
zondag 14 april Tempoduurloop: 3 x 3 kilometer (5 km tempo/zone 3-4) pauze 5 minuten/
week 16
woensdag 17 april Techniektraining en coopertest
vrijdag 19 april cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6-9 km
zondag 21 april Eerste Paasdag / 10-12 km duurloopwisseltempo-tempo 1,2,3,1,3, wissel per 12 minuten
week 17
woensdag 24 april Twiske training 2x 4 x 5 min ins -outs= iedere 30 sec versnellen/vertragen/ Pauze 2 min /Seriepauze 5 min
vrijdag 26 april cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6-9 km
zondag 28 april climaxloop 9-12 km( progressief start zone 1 iedere 15-20 minuten zone hoger= 0,5 km/u sneller, laatste kilometer zone 4)
week 18
woensdag 1 mei Baantraining: hoge intensiteit interval training: 3-4 x 5 minuten (iedere minuut 30 sec zone 3/20 zone 4/10 sec zone 5 ) p3 min
vrijdag 3 mei cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6-9 km
zondag 5 mei 2 km inlopen/Home sweet home loop: 9 min zone 1/draaien 8 min terug naar start/ daarna met 7′<–6’/5′<–4′ /5′<–4’/3′<–2′
week 19
woensdag 8 mei Twisketraining: pyramideloop 1-3-5-3-1-1-3-5-3-1 min P 2 minuten (5 km tempo)
vrijdag 10 mei cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km
zondag 12 mei langzame duurloop 13-18 km (iedere 12 min 2 minuut iets harder) Alternatief: wedstrijd Pim Mulierloop 10 of 16.1 km (www.pimmulierloop.nl)
week 20
woensdag 15 mei Baantraining: hoge intensiteit interval training: 3-4 x 5 minuten (iedere minuut 30 sec zone 3/20 zone 4/10 sec zone 5 ) p3 min
vrijdag 17 mei cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6-9 km
zondag 19 mei Naardermeer training alle loopgroepen, vertrek 9;00 uur vanaf Sportlaan
week 21
woensdag 22 mei ACW testloop 3, 5 of 10 km
vrijdag 24 mei cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km
zondag 26 mei 4 x 2 km tempoduurloop P 4 min
week 22
woensdag 29 mei Twisketraining: viaduct korte kant omhoog 2 x 5-6 200 meter P terug dribbelen SP 5 min
vrijdag 31 mei cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6 – 9 km
zondag 2 juni langzame duurloop 12 -15 km (iedere 12 min 1 minuut iets harder)
week 23
woensdag 5 juni 4 series van 10 x (1 min basis + 1 min tempo) SP 5 min
vrijdag 7 juni cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6-9 km
zondag 9 juni 1e Pinksterdag / 11-13 Km vaartspel
week 24
woensdag 12 juni baantraining 3-5 x 1000 P 500 meter + 1 x 2000 (5-10 km tempo), bij iedere afstand laatste 300 meter versnellen
vrijdag 14 juni cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6-9 km
zondag 16 juni Trailloop rode pijlenroute Twiske
week 25
woensdag 19 juni Bakkumtraining/ vaartspel
vrijdag 21 juni cross of vaartspel (op gevoel lopen) 6-9 km
zondag 23 juni langzame duurloop 13 -18 km (iedere 12 min 1 minuut iets harder)